Header Ads

FAQ

Di bawah adalah beberapa persoalan yang sering ditanya oleh setiap agen dan juga pelawat yang berminat untuk menyertai perniagaan topup easyreload ini. Anda dikehendaki membaca persoalan-persoalan yang sering ditanya di bahagian ini kerana kemungkinan soalan yang anda ingin tanya sudah ada jawapan di sini.


  1. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftar sebagai agen topup easyreload?
    Pergi ke Menu Pendaftaran untuk mengetahui cara-cara mendaftar sebagai agen topup easyreload.
     
  2. Bagaimanakah cara untuk saya menukar no HP yang saya telah daftarkan dengan No HP yang baru?
    Jika anda ingin menukarkan no HP yang anda telah daftarkan sebagai ahli (ID : ss00x sahaja), anda akan dikenakan CAS RM10 bagi setiap penukaran no HP.  Sila buat pembayaran RM10 ke akaun pendaftaran untuk menukar no HP anda . Selepas bayaran dibuat, sila hantarkan sms seperti berikut:

    CHANGE: ID LAMA/NAMA/NO HP LAMA/ to NAMA/NO HP BARU/BANK/JUMLAH/TARIKH/MASA.1234

    Hantar ke 017 – 6277702

    Sila Buat Pembayaran seperti maklumat di bahagian Tambah Modal sebanyak RM10 dan hantarkan format sms di atas.

      
  3. Saya telah menyertai topup easyreload ni. Tetapi saya terlupa No ID saya. Bagaimanakah cara saya boleh mendapatkan semula no ID saya?
    Dapatkan semula no ID anda dengan menaip ” BAKI ” dan hantar ke no server.
     
  4. Kenapa saya tambah modal tetapi tidak mendapat sebarang maklum balas dan tidak mendapat modal tersebut.
    Sila ikut format tambah modal dengan betul seperti di bahagian tambah modal. Jika betul sila hubungi No Hotline kami iaitu 017 – 6277702.
     
  5. Kenapa apabila saya menjual topup easyreload, saya sudah mendapat SMS mengatakan transaksi sudah berjaya tetapi pelanggan tidak mendapat topup tersebut?
    Jika anda mengalami masalah sedemikian, anda perlu berhubung dengan Hotline kami iaitu 017 – 6277702.

      
  6. Adakah saya perlu menggunakan No. HP yang didaftarkan sahaja untuk melakukan jualan dan tambah modal?
    Ya. Anda perlu menggunakan no yang anda daftarkan sebagai agen topup easyreload sahaja untuk menjual topup easyreload dan menambah modal sekiranya transaksi menggunakan SMS.

      
  7. Adakah saya sebagai Pakej B boleh mendaftarkan agen Pakej A?
    Tidak.

      
  8. Adakah saya boleh menguruskan modal downline saya?
    Ya. Anda boleh menguruskan modal downline anda.

      
  9. Apakah perbezaan setiap pakej di Reload 1 Malaysia?
    Sila rujuk bahagian Pendaftaran.

      
  10. Adakah saya akan dibekalkan dengan website apabila mendaftar sebagai agen untuk tujuan promosi?
    Tidak. Anda boleh menggunakan laman web sendiri atau wall Facebook masing-masing.

      
  11. Adakah saya perlu membayar kepada mana-mana pihak untuk mendaftarkan Pakej A & Pakej B jika saya adalah Pakej A?
    Tidak. Anda boleh simpan hasil yuran pendaftaran downline anda. Tetapi perlu buat pembayaran ke akaun syarikat bagi Pakej B jika ingin mendaftarkan Pakej A.

      
  12. Bagaimanakah cara untuk saya mendaftarkan downline dan apakah format yang digunakan?
    Sila lihat bahagian Format SMS bagi mendaftarkan downline.

      
  13. Adakah Pakej A & Pakej B boleh menentukan yuran setiap downline Pakej A & Pakej B?
    Ya. Anda boleh menentukan yuran downline anda sendiri tetapi perlu menggunakan website anda sendiri bukan website yang kami bekalkan. Serta Pakej B hanya boleh tentukan yuran bagi Pakej B sahaja.

      
  14. Adakah saya perlu mendaftarkan no HP yang berbeza untuk menjual produk yang berbeza?
    Tidak perlu. Ini kerana, dengan satu pendaftaran no HP sahaja sudah membolehkan anda menjual semua produk yang ditawarkan kepada anda (produk yang ditawarkan melalui laman web ini).

No comments